2011. október 13., csütörtök

Listák


Október 13. van és ahogy korábban ígértem, ma közzé teszem a listáimat. Az előző bejegyzéseben hirdettem egy kis játékot, ahol könyveket lehetett nekem ajánlani. Elég sok ajánlat érkezett és végül úgy döntöttem, hogy ezek segítségével fogom összeállítani a B listámat. Persze kiválasztottam egyet, ami felkerül az A listára, szóval már teljes a lista. A másik 9 könyvet egyébként speciális szempontok alapján választottam ki.

Az előző párbajt 8an fejeztük be, így úgy döntöttem, hogy a 7 társam tiszteletére átveszek mindannyiuk listájáról egy-egy könyvet, ezek a következők lettek:

1. Charlotte Brontë: Jane Eyre (Amy tiszteletére)
2. Tim Davys: A halállista (Jadett tiszteletére)
3. Yann Martel: Pi élete (Kaen tiszteletére)
4. Brenna Yovanoff: Az elcserélt (Mandarin tiszteletére)
5. Cecelia Ahern: Talált tárgyak országa (Melia tiszteletére)
6. Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek (Rógán Edina tiszteletére)
7. Stephenie Meyer: A burok (Wild World tiszteletére)

Ezek után választottam két könyvet két olyan barátom listájáról, akiknek nem sikerült befejezniük a párbajt, de mivel sokat adok a véleményükre, így megfogadtam az ajánlásukat. Ez a két könyv pedig a következő:

8. Bud Spencer: Különben dühbe jövök (Lanatie ajánlására)
9. Amy Tan: A Mennyei Örömök Klubja (Sora ajánlására)

Ahogy már korábban is említettem, nehéz döntés volt az ajánlatok közül választani, de végül a következő könyv mellett döntöttem:

10. Margit Sandemo: Az elfeledett királynő (Naki ajánlására)

Margit Sandemo Jéghegyek Népe sorozatát - ami szintén szerepelt az ajánlatok között - már 14 évesen elolvastam (igen, mind a 47 kötetet), és akkor nagyon nagy kedvencem volt, ezért döntöttem úgy, hogy most visszanyúlok ehhez az írónőhöz. Egyrészt kíváncsi vagyok, hogy 8 év távlatában mennyire tud megfogni a stílusa, másrészt pedig már évek óta kacérkodom a gondolattal, hogy mást is kéne olvasni tőle. Sajnos a másik sorozatát nem adták ki itthon végig, így azt az ötletet elvetettem, maradt ez :)

És akkor a B listám:

Wilbur Smith: Amikor az oroszlán zabál
Dean R. Koontz: A halottlátó
Erich Maria Remarque: A Diadalív árnyékában
Erich Maria Remarque: Szerelem és halál órája
Robert Merle: Védett férfiak
Robert Merle: Állati elmék
Konrad Lorenz: A civilizált emberiség nyolc halálos bűne
Szélesi Sándor: A láthatatlan város

Paul Guimard: Az élet dolgai
Fodor Sándor: Megőrizlek

Az utolsó két kötet pedig molyos ajánlás, őket azért választottam le a többiről :)

És ahogy a kép is mondja: We can do everything! Szóval hajrá minden molyocskának! ;)

4 megjegyzés:

  1. <3 Menő lista lett, már alig várom a párbajt. :D

    VálaszTörlés
  2. <3 Betettél engem is <3 És két ajánlásom a B listán <3 <3

    VálaszTörlés
  3. Minden ajánlásom listás, asis, bésis. :D Kúlfész vagy(ok).

    VálaszTörlés