2012. augusztus 8., szerda

Kérdezz-felelek

Ahogy Virág mondaná: Ajjmár.
Nem szeretek itt személyes dolgokról írni, mert ez nem egy személyes blog. De ez most egy verseny*... akarom mondani egy játék, egy feladat. Szóval jó arc leszek és teljesítem, de csak félig. Az eredeti szabályok szerint a játék menete a következőkből áll:
  • válaszolnom kell a nekem feltett 11 kérdésre
  • kell írnom 11 dolgot magamról
  • tovább kell adnom 11 kérdést 11 embernek
Csakhogy én nem fogom továbbadni, ellenben 2x 11 kérdésre is válaszolok, mert két helyről is kaptam kérdéssort. Ennek egyébként tök örülök, amúgy is hatalmas egom tovább hízik, hogy mindenki az én válaszaimra kíváncsi.

11 kérdésem Lanatietől:
1. Ha csak egy tulajdonságodat tarthatnád meg, a többi véletlenszerűen lenne "újraosztva", melyikhez ragaszkodnál? Miért?
 Szenya egy kérdés ez, Csillukám. Milyen önbizalomnövelés akar ez lenni vagy mi? De! Azt tartanám meg, amit a legjobban szeretsz bennem, én meg benned, a humort!

2. Ha eldobhatnád egyetlen tulajdonságodat, melyiktől válnál meg? Miért?
 Bizalmatlanság. Amíg nem tudok hinni az életben, az emberekben és magamban, addig nincs igazi siker.

3. Ha visszakaphatnál valakit, aki valamiért már nem része az életednek, vissza akarnád-e kapni? Miért?
 Nem. Szeretném azt hinni, hogy a világban minden okkal történik. Akinek el kellett mennie, az elment, akinek vissza kell térnie, az visszafog anélkül is, hogy különösebb módon akarnám. Az egyetlen ember pedig, akivel kapcsolatban komolyan elgondolkodtam ezen a kérdésen, már egy sokkal jobb helyen van, és ez így van jól.

4. Ha az életed egy film lenne, milyen címet adnál neki és milyen műfajba sorolnád?
 Tragikomédia lenne, aminek a lényege, hogy a szar dolgokon is meg kell tanulni nevetni. Az lenne a címe, mint a könyvnek is lentebb, csak visszafelé töltöm a tesztet, miért is ne, szóval "Egy veszedelmes elme vallomásai".

5. Van-e olyan zene, amit szerinted akárhányszor meg tudnál hallgatni? Ha igen, mi az?
 Természetesen van. Ez egy király dal. Hahaha!



6. Mi az a létező képesség, amit a legszívesebben magadénak tudnál? Miért?
 Türelem. Bár lehet, hogy ez már szuperképességnek számít? És miért? Mert nincs.

7. Ha szuperhős lennél, mi lenne a szuperképességed és a szuperhős neved?
 A szuperképességem a gondolatolvasás lenne, ebben biztos vagyok. Szuperhős név: Lady Thought-Laden.

8. Ha találnál egy elásott kincsesládát, milyen kincsben reménykednél és mit kezdenél vele?
 Érdekes kérdés amúgy, mert nagyon szeretem a történelmet, és nagyon érdekelnek különböző kultúrák, ha látnám értelmét és jövőjét, lehet, hogy régészetre mentem volna. Szóval ha elásott kincset találnék, akkor mindenképpen olyat szeretnék, aminek valami történelmi jelentősége van. Meggazdagodni ilyen módon nem akarok.

9. Gyűjtesz-e valamit? Ha igen, mit?
 Könyveket. Nem mondanám, hogy költséges hobbi, mert a beszerzéssel nincs gond. De ki fogja fizetni a külső raktárat???

10. Milyennek képzelsz el egy ideális randevút?
 Nem a hogyan a lényeg, hanem a kivel.

11. Ha választhatnál egyetlen embert a világon, akivel beszélhetnél, ki lenne az, és mit mondanál neki?
 Talán ezen a kérdésen gondolkodtam a legtöbbet. Egy csomó ember eszembe jutott, akiknek meg kéne mondani, hogy szeretem őket, meg akiktől bocsánatot kéne kérni különböző dolgok miatt, akiket vállon kéne veregetni valami teljesítmény miatt, vagy akikre egyszerűen csak rá kéne mosolyogni, mert az ugye többet mond minden szónál. Aztán, ha annyira akarnám, megtenném. Tök mindegy, kiről lenne szó. Szóval erre a kérdésre nincs válasz.

11 kérdésem KV-től/tól:
1. Ha egyetlen íróval/költővel találkozhatnál, ki lenne az, és mit kérdeznél tőle?
 Ady Endrétől valami olyasmit: "Jaj, Bandikám, miért nem éltél örökké?"

2. Melyik az a könyv, ami a közelmúltban a legnagyobb hatást gyakorolta rád?
 Nehéz ez a kérdés, mert bár sok könyvet olvastam a közelmúltban, a katarzis mégis elmaradt. Erre a kérdésre pedig nem szeretnék olyan választ adni, hogy ez vagy az a könyv megragadott a humorával. Szóval egy márciusban olvasott könyvet mondanék: Wass Albert: Adjátok vissza a hegyeimet. Nem ismerem a szerző munkásságát különösebben, de ezzel a regénnyel engem megvett.

3. Írj 5 olyan könyvet, amit még nem olvastál, de mindenképpen szeretnél a későbbiekben! 
 Lev Tolsztoj: Háború és béke
 Jack Kerouac: Úton
 Hasítás (magyar rocknovellák gyűjteménye)
 Philip K. Dick: Istenek inváziója
 Nick Hornby: Vájtfülük brancsa

4. Ha az életedből regény készülne, milyen címet adnál neki?
 "Egy veszedelmes elme vallomásai", akkor is, ha ez már foglalt.

5. Milyen lényeket tennél valóssá a könyvekben kitaláltak közül?
 Ki bizonyítja be, hogy azok nem léteznek már egyébként is?

6. Ha lenne egy sárkányod, mit tennél, hogyan bánnál vele? 
 Valószínűleg kb úgy, mint valami kisállattal, tanítgatnám, vele elaludnék, ilyenek.

7. Mi volt életed legfurcsább álma?
 Nem emlékszem, hogy volt pontosan, csak arra, hogy a kémia teremben játszódott és egy héttel később valóra vállt.

8. Hol olvasol a legszívesebben, és hol a legkevésbé szívesen?
 Legszívesebben az ágyikómban vagy az erkélyen. Legkevésbé szívesen meg talán az orvosi rendelőben.

9. Mit olvasol most, és eddig mi a véleményed a könyvről?
 Tim Davys: A halállista. Nem vagyok tőle elájulva, sokkal jobbra számítottam.

10. Melyik könyvszereplő bőrébe bújnál szívesen és miért? 
 Virág, Szent Johanna gimi, mert szeretnék én is olyan gondterhelt lenni, mint ő... Plusz hát Ricsi. Ja és én is akarok egy kis zsirit.

11. Melyik filmekről lenne érdemes szerinted könyvet írni?
 Ilyen szerintem nincs. Könyvet az életről érdemes írni, a könyvből meg érdemes filmet csinálni. Fordítva nem.


Végül pedig a 11 dolog rólam:
1. Kólafüggő vagyok. Kéne egy anonim csoport nekünk. Már ketten vagyunk, én meg Cortez.
2. Stréber és kocka vagyok és nem szégyenlem.
3. Mindig azt vallom, hogy a macskák bestiális lények, de az állatkínzástól teljesen ki tudok akadni, akkor is, ha azokról a rühes dögökről van szó. Sajnos még emberi alakban is kedvelem az állatokat.
4. Gyűlölöm a mézet.
5. Szeretek mosolyogni, akkor is, ha ritkán teszem.
6. A hatos az egyik szerencseszámom, hatodikán születtem. Ki nem tartja a születésnapját szerencsésnek?
7. Ez a könyvtáros dolog nekem nem munka lesz, hanem hivatás.
8. Amikor gyerek voltam, pilóta akartam lenni, aki maga javítja a repülőjét, merthogy az olajos kantáros nadrág nagyon menő.
9. 2 évig tanultam dobolni, de be kell látni, hogy semmi zenei tehetségem nincs.
10. Nincs tehetségem a rajzoláshoz sem, bár tény, hogy az én pálcikaembereim a világon a legszexibbek. Egy ideig ez tök frusztrált és bántott, most már elfogadom.
11. Nincs is hatalmas egóm.
+1. Gyakran foglalkoztat az alsó képen található gondolat.

* Mindenkiben van egy kis Kinga.

3 megjegyzés:

  1. Köszi a válaszokat, menők lettek! :D Egyébként én nem tartom szerencsés számnak a születésnapomat, valamiért utálom a páros számokat. XD

    VálaszTörlés
  2. Én egyetértek, nekem is a születésnapi szám a kedvenc.
    Humor <3

    VálaszTörlés
  3. Az utolsó kérdés engem is sokat foglalkoztat. :D Én is megkaptam két helyről a kérdéssort, de nem tudom, kinek adjam tovább, úgyhogy lehet, hogy senkinek. XD

    VálaszTörlés