2011. szeptember 19., hétfő

Anonim Bibliofilek Klubja

A nevem Brigi és bibliofil vagyok. Az egész nyaramat azzal töltöttem, hogy olvastam, ahelyett, hogy zúztunk volna az éjszakában, én meg pár haver. Persze, hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem voltam egy F.L.U.O.R. koncerten sem... "De te visszatérsz hozzám, de te visszatérsz hozzám..."♪♫

Szóval ez a nyár az olvasás nyara volt. Olvastam egyedül itthon, asztalnál, ágyban párnák közt hal... izé , meg erkélyen. Olvastunk a pécsi olvasóligetben és olvastunk a Millenárison (Itt megszereted a Kárpát-medencét ♥) HoldfényCon alatt. Elképesztő mennyiségű könyvet olvastam, de tényleg annyit, hogy úgy érzem, már azért sem tudok olvasni, mert belefáradtam az olvasásba. Persze mostanában - hogy a suli elkezdődött - időm sincs rá. Korábban meg semmi másra nem volt időm az olvasás mellett. Észrevette már valaki, hogy én mindig milyen rohadt elfoglalt vagyok? Mintha valami kicseszett fontos ember lennék. Ja és igen, megint tök sokat káromkodok, annak ellenére, hogy a nyáron volt egy elég klassz fogadásunk: egy káromkodás = 50 forint a következő bulialapba. Asszem nem kell mondanom, hogy az alkoholfogyasztó képességemet bőven meghaladta a pénz, amit kemény munkával összekáromkodtam. Nem baj igazából, mert a benzinpénzt is ki tudtam belőle fizetni...


Na de visszakanyarodok oda, ahonnan indultam. Éppen a szobámban kuporgok, egy jó kis zenét hallgatva, az SP pizsigatyómban, amit nem SPtől kaptam, de még csak nem is az ő feje virít rajta, hanem egy vele kapcsolatos fogadáson nyertem, vagy mondjuk úgy inkább, hogy a megfelelő emberrel fogadtam, akiből vereség esetén is ki tudom csalni a nyereményt... Szóval itt kuporogva éppen azon voltam, hogy a köz elé tárjam a nyári olvasmányaim listáját, amik a következők (mindegyikre mutat moly.hus link):

Fercsik Erzsébet: Dolgozatírás – felsőfokon

Kiss Ádám: Szütyiő

Nógrádi Gábor: PetePite

Barney Stinson – Matt Kuhn: A Tesó Kódex

Majoros Pál: A kutatásmódszertan alapjai

Andrew Matthews: Legyél boldog most!

Umberto Eco: Hogyan írjunk szakdolgozatot?

Kőrössi P. József – Pomogáts Béla (szerk.): Nyugat – 34 év, 34 író, 34 novella

Joseph Conrad: Nyugati szemmel

Yuya Aoi – Funato Akari: Csillagsivatag – A Talshas éjjele

Kuziak-Rzepczynski: Tanuljunk meg írni – A kérvénytől a szakdolgozatig

Mikszáth Kálmán: A fekete város

Bryan Lee O'Malley: Scott Pilgrim kivételes átlagélete

Bryan Lee O'Malley: Scott Pilgrim a világ ellen

Rideg Sándor: Indul a bakterház

Bryan Lee O'Malley: Scott Pilgrim végtelen bánata

Claire Nielson: Tao babák számára

Louise Howard: Zen barikák számára

George Orwell: 1984

Gerald Durrell: Családom és egyéb állatfajták

J. D. Salinger: Zabhegyező

Gerald Durrell: Férjhez adjuk a mamát

Szabó Katalin: Kommunikáció felsőfokon

Bill Watterson: Kázmér és Huba

Závada Pál: Jadviga párnája

Gerald Durrell: Állatkert a poggyászomban

Bill Watterson: Valami folyik az ágy alatt

Andrew Matthews: Hallgass a szívedre!

Bill Watterson: Irány Észak!

Fehér Klára: Bezzeg az én időmben

Rácz Zsuzsa: Állítsátok meg Terézanyut!

Shoko Tendo: Jakuzák holdja

Szerb Antal: A Pendragon legenda

Szerb Antal: Utas és holdvilág

Philip K. Dick: Ubik

Gárdonyi Géza: Ida regénye

Gárdonyi Géza: A láthatatlan ember

Philip K. Dick: Kizökkent idő

Szabó Magda: Für Elise

Rejtő Jenő (P. Howard): Piszkos Fred, a kapitány

Tsai Chih Chung: Beszélő Zen – A semmi kiáltásai

P. G. Wodehouse: A kék ruhás lány

Robert Merle: Mesterségem a halál

Geoff Johns: Zöld Lámpás

Mike Mignola – John Byrne: Hellboy 1. – A pusztítás magja

Philip K. Dick: Visszafelé világ

Barney Stinson – Matt Kuhn: Tutikalauz tesóknak

Darren Shan: Kojaszan – Várnak a szellemek…

Tóth Krisztina: Az árnyékember

Tóth Krisztina: Őszi kabátlobogás
Iancu Laura: Karmaiból kihullajt
Vári Fábián László: Harminchárom év

Ez a lista olvasási időrendben tartalmazza a legutóbbi vizsgámtól a mai napig elolvasott könyveket. Ahogy az ízlésem, úgy ez a lista is elég vegyes, vannak rajta komolyabb és komolytalanabb könyvek, meg képregények, verses és novellás kötetek, sőt még szakirodalom is. Egy részükről írtam már ide, egy részükről talán fogok, de csak akkor, ha valaki nagyon igényli, hogy 1-1 terítékre kerüljön, de a többiről nem nagyon áll szándékomban. Mostantól inkább új könyvek felé fordulok.

Ami új infó még, hogy véget ért a 7könyves7hónapos könyvmolypárbaj. Itt egy ideje már szervezőként működtem közre, ugye. Ugyan csak nyolcan fejeztük be a hatvanvalamennyi jelentkezőből, de mégis valahogy tök sikeresnek látom az egészet. A többiek bejegyzéseiből tök sokat tanultam, szóval remélem, hogy ezek a tapasztalatok felhasználásával sokkal jobbak lesznek azok a bejegyzések, amiket ide írok majd. Információs műveltség, ugyebár.
Mert a blogot egyébként továbbra is folytatni fogom, annak ellenére, hogy a nyáron nagyon elhanyagoltam.

Ennek a folytatási szándéknak jeléül át is alakítottam kicsit. Kapott új hátteret, betűtípusokat és színeket. Szerintem így sokkal inkább illik hozzám. Az előző témával egy komoly könyves blog volt, most meg az én blogom teljes egészében. Kicsit talán a téma is változni fog, de személyes vizekre továbbra sem fogok átevezni, mivel még mindig úgy gondolom, hogy a magánéletem nem az internet lapjaira tartozik. Szóval ha éppen olyan kedvem lesz, akkor talán zenéről vagy az élet furcsa dolgairól fogok itt elmélkedni, meg értelmet fejtegetni.
Új címet is kapott a blog, mert az eddigit nagyon elcsépeltnek éreztem, szóval kapott egy saját alkotást. Moly+koherencia= Moherencia. Nem egy Halenda, de azért megteszi :D Most egy ideig ilyen lesz minden, aztán talán egy-két hét, hónap vagy év múlva megint átöltözünk, majd kiderül :)

A bejegyzés végére be akartam nyomni egy számot, de sehogy sem akarja feltölteni... Hát, mindegy, ennyi szövegelés után, csendben, zene nélkül zárom a bejegyzést.

További jó olvasást mindenkinek! ;)

11 megjegyzés:

  1. Hol lehet csatlakozni a klubhoz?

    VálaszTörlés
  2. Nálam, de évi egy pizsigatya a tagsági díj.

    VálaszTörlés
  3. 1 pizsigatyó? Az jó, ha kölcsön adom? Bár asszem nincs is pizsigatyóm xD

    Kárpát-medence <3

    És tetszik az új háttered meg ez a betűtípus is :)

    VálaszTörlés
  4. Am miért fontos az anonimitás? :O

    VálaszTörlés
  5. Szandi: Neked nem pizsigatyó a tagság, mindenkinek egyedi, neked pl havi 1 Yamanade rész XD

    Csilla: Azért, hogy a rajongóim ne tudjanak a polgári nevem alapján megtalálni és otthon zaklatni :O

    VálaszTörlés
  6. Akkor vegyük úgy, hogy 1 évre van már tagsági díjam. :D

    VálaszTörlés
  7. Okés, a havi egy menni fog, bár nem tudom most asszem te jössz a 2. résszel :P

    VálaszTörlés
  8. Tudom és a Junnossal is én jövök, de most nem lesz időm megcsinálni a nyelvvizsgáig :(

    VálaszTörlés